Mój pierwszy set składał się ze Stomp-Heada, do niego w pętli efektów podpięte zostały Reverb oraz Delay. To wszystko mieściło się w maleńkim pedalboardzie, do którego potrzebowałem tylko dwóch kabli: glosnikowego i do gitary. Rozstawienie i zwinięcie takiego sprzętu zajmowało zaledwie kilka minut. 


Dodatkowa zaletą jest to, że wzmacniacz leży przede mną  więc z miejsca, w którym jestem na scenie mogę ustawiać brzmienie i widzę  z góry ustawienie wszystkich gałek. Kiedyś, kiedy używałem klasycznego heada, musiałem do niego podłączać cztery pedały footswitch  (CLEAN, CRUNCH, LEAD i BOOST). Towarzyszył temu zestaw efektów, do którego potrzebowałem kilkumetrowych kabli łączących efekty ze wzmacniaczem. Część z nich szło w pętlę efektów a część na wejście wzmacniacza.  Dawało to kilkanaście metrów przewodów ważących kilka kilogramów.

 

Teraz mam te same przełączniki na pokładzie wzmacniacza bez żadnych kabli.  Do podłączenia efektów wystarczy kilkanaście centymetrów kabelka i to wszystko, bałagan wyeliminowany. 

 


 

Koncepcja to jedno. Przede wszystkim jednak poszukujemy znakomitego brzmienia) które, z reguły, w świadomości gitarzystów jest zarezerwowane dla tradycyjnych wzmacniaczy lampowych. Kwestia ta była dla mnie największym wyzwaniem. Wiedziałem czego oczekują gitarzyści i wiedziałem z jakim problemem będę się musiał zmierzyć aby uzyskać ten sam efekt  przy założonych przeze mnie gabarytach wzmacniacza.


Miałem już pewne rozwiązania, które wcześniej się dobrze sprawdzały ale zajęło mi  jeszcze kilka lat prób aby dojść do punktu, w którym Stomp-Head  mógł się zmierzyć z klasycznymi konstrukcjami lampowymi. Opracowałem własną technologię, którą nazwałem Master Tube Design. Koncepcja oparta jest na lampie pracującej pomiędzy sekcją Preampu i wzmacniacza mocy. Towarzyszy jej szereg elementów optycznych, które kształtują dynamikę i sposób kompresji charakterystyczny dla konstrukcji lampowych.

Jestem zwolennikiem konstrukcji analogowych i w takiej technologii wykonane są wzmacniacze Stomp-Head. Na ile udało się osiągnąć to, czego oczekują gitarzyści od wzmacniaczy z „najwyższej polki” pozostawiam ocenie muzyków. Wiem jedno: wielu z gitarzystów, którzy przesiedli się z klasycznych wzmacniaczy na Stomp-Heady już przy nich pozostało.

Adam Kozakiewicz.

Taurus Custom

Taurus Custom Shop
  1. pl
  2. en

Konstrukcje gitarowe, które powstały na przełomie 35 lat. 

Taurus Custom to strona poświęcona głównie wzmacniaczom Stomp-Head,

nad którymi pracuję od 2009 roku.

W 2011 roku zaprojektowałem mój pierwszy wzmacniacz w kompaktowej formie.

Oto galeria wzmacniaczy Stomp-Head powstała przez ostatnie 9 lat.

Jakie było moje założenie i co miało to dawać od strony praktycznej?

 

Na scenie panują różne warunki. Czasami jest tak, że gitarzysta potrzebuje naturalnego odsłuchu z kolumny gitarowej a czasami scena na to nie pozwala i musimy wiec  grać na przodach mając do dyspozycji tylko odsłuchy, w których dźwięk gitary najczęściej daleki jest od naszych oczekiwań.
Tak więc uznałem, że Stomp-Head musi pracować w dwóch trybach - jako klasyczny wzmacniacz oraz jako preamp z symulacją kolumny  aby można było podłączyć się bezpośrednio do systemu PA i uzyskać brzmienie gitary takie jak w przypadku klasycznej kolumny głośnikowej.


Druga rzecz to zintegrowane przełączniki wszystkich ważnych funkcji wzmacniacza: przełączanie różnych brzmień oraz załączanie BOOST-u. Zawsze byłem zwolennikiem tego aby używać specjalnie zaprojektowanych kanałów we wzmacniaczu do brzmienia typu CLEAN, CRUNCH oraz LEAD. Taka opcja według mnie najlepiej się sprawdza w przeciwieństwie do stosowania szeregu zewnętrznych efektów typu DRIVE, które z reguły tną dynamikę i grają różnie w połączeniu z różnymi typami wzmacniaczy.  

 

Mając to wszystko na pokładzie wzmacniacza niewiele więcej potrzebowałem. Wystarczyło podpiąć do tego Reverb i Dealay,  ewentualnie jakiś efekt modulacyjny i właściwie miałem gotowy sprzęt do grania.

Zawsze marzył mi się wzmacniacz, który miałby wszystko, co potrzebuję, wewnątrz jednej obudowy. Nie cierpię plątaniny kabli połączeniowych, ich każdorazowego podłączania przed graniem i zwijania  po koncercie. Lubię czystość, porządek i minimum gratów. Dlatego w 2009 roku zacząłem pracować nad koncepcją wzmacniacza, która odbiegała od formy dotychczasowych wzmacniaczy. 
Wzmacniacz, który zawiera w sobie wszystkie atrybuty  lampowego wzmacniacza typu head plus sterowniki nożne. Wszystko umieszczone w jednej, zintegrowanej obudowie. Wzmacniacz daje  trzy różne możliwości instalacji na scenie: zamontowanie wzmacniacza  w pedalboardzie,  użycie go jako klasycznej główki  lub po prostu położenie go bezpośrednio na podłodze sceny.

Stomp-Head, moja idea.

Poland, 81-876 Sopot ul. Leśna 15  phone: 508-355-253

Witam w moim świecie wzmacniaczy gitarowych.

 

Jestem właścicielem i  projektantem produktów marki Taurus Amplification.  Zajmuję się projektowaniem wzmacniaczy gitarowych i basowych ponad 35 lat. Sam gram na gitarze i wzmacniacze gitarowe są dla mnie szczególnym wyzwaniem. 

Designed by musicians for musicians

Taurus Stomp Head Apogee, Wzmacniacz gitarowy , Gitarowy wzmacniacz lampowy, Preamp lampowy, Podłogowy wzmacniacz gitarowy, Taurus wzmacniacz kompaktowy, efekty gitarowe